Az ügyintézők reklámja mindenhonnan folyik. Webes felületek, ingyenes aprók. Nyilván muszáj az ügyfelet megtalálni, hisz honnan tudja, hogy egyáltalán létezünk. A bankok versenye pár nap alatt felforgatja az előnyös hitelről alkotott felfogásunkat. Ami ma szuper, piacképes, holnapra elavult.
Gyakorlatilag a háztartások 80%-ban található hitel. Míg mondjuk Amerikában komoly státusz szimbólum, hogy ki mennyi hitelt tud bezsákolni, addig hazánkban inkább kényszer megoldás. A viszonylag könnyen megkapható hitelek komoly veszélyt hordoznak magukban.
Annak idején, amikor ezt a pályát elkezdtem L.T. mondta, fel kell fognunk, hogy hatalmas felelősség a munkánk. Több milliókról döntünk, tanácsaink alapján az emberek hosszú akár évtizedekre egy olyan kötelezettséget vesznek a nyakukba, amivel kapcsolatban senkit nem érdekel, ha valami miatt nehézkéssé válik, annak teljesítése.
Tapasztalataim szerint az emberek nagyon rosszul vannak tájékoztatva. A bankok reklámkampánya (ennek bizonyítéka a sok PSZÁF büntetés), nagymértékben befolyásoló. Ezek a kampányok arra alapoznak, hogy úgy gondolja a célpont, könnyen, gyorsan, barátinak mondható törlesztő részlettel minden gondja megoldódik. Aztán jönnek a kisbetűk, az alacsony törlesztő csak az első kamatperiódusra vonatkozik, ami egy devizahitelnél általánosságban 6 hónap. Vannak 1-2évig tartó kampány ajánlatok, ahol az emberek hirtelen azt veszik észre, törlesztőjük hirtelen elviselhetetlenül magas lett. Amikor reklamálnak, akkor az a válasz jön, hisz a hirdetményben ez le volt írva.
Mit tehet az ügyfél, amikor rájön rosszul választott. Két lehetőség van:
- Fogát összeszorítva próbálja teljesíteni a törlesztést, ami legtöbb esetben nem sikerül és könnyen BAR- listára kerülhet, vagy ami ennél is rosszabb, végrehajtásig fajul a dolog.
- leül az internet elé és újból elkezd „vadászni" egy számára kecsegtető kiváltási lehetőség után
A legrosszabb esetben újból azt választja, ahol azt mondják, amit hallani szeretne. És egy végtelen körforgásban találja magát. Itt szoktak belépni a történetbe a tanácsadók ott is, ahol eddig nem voltak jelen. A bankok reklámja után , az ő marketingjük is befolyásolja a történetünk főhősét, és ismét két lehetőség van:
- Sikerül egy normális tanácsadót találni, akinek érték az ügyfél és ténylegesen reális megoldást kínál
- A tanácsadó eladja azt a terméket, ami számára a legkedvezőbb. Banki jutalék szempontból, gyorsaság (hamarabb jut a jutalékához), vagy egyszerűen csak bizonyos bankok termékét közvetítheti, így mint a Hamupipőke mesében addig nyiszálja az ügyfelet, amíg az végre alkalmas nem lesz arra, hogy pénzt hozzon.
Értékesítünk, megoldunk, mindent kiváltunk. Magyarországon ez nem olyan nagyon nehéz, ha valaki rendelkezik egy forgalomképes ingatlannal. A varázslat tehát nem ebben rejlik, hanem abban, hogy ez a lépés, valóban minőségi változást hozzon.
Utolsó kommentek