Na essünk ezen is túl. Bár pályám kezdetén inkább lakáshitelekre állítottak rá, manapság sokszor találkozom olyan ügyféllel, akiknél már az utolsó pillanatban vagyunk. Szeretném leszögezni, az, hogy egy ügyfélnek végrehajtása van, semmiféleképpen nem degradáló. Nem túl kellemes dolog és többnyire sok munkát igényel elrendezésük, de nagy százalékban megoldhatóak.
Mik azok a tipikus hibák, amit az ügyfelek elkövetnek:
· nem veszik fel a bankkal a kapcsolatot, amikor az első fizetési mulasztás történik
· nem próbálnak egyezségre törekedni (kevesen tudják, a bankok hajlamosak a hitel átütemezésére és a futamidő alatt egyszer lehet halasztást kérni)
· a végrehajtó leveleire sem reagálnak
· újabb hiteleket vesznek fel, amik közül a legrosszabb a magánhitel
· beugranak az első "megoldjuk" ajánlatnak, ahol azt mondják, már nem is kell fizetni tovább.
Több ügyfélnél is találkozom azzal, hogy egy "ügyes" tanácsadó azt mondja az első fizetési mulasztás után, kiváltjuk a hitelt és már ne is fizessen többet. Ez igen szuper. ha addig nem volt BAR-os az ügyfél, hamarosan azzá válik. És innen kezdődik a mizéria. BAR-os ügyfélt nem hiteleznek a kereskedelmi bankok (azaz egy igen, de az meg alig ad valamit és jövedelmet vizsgál) a pénzügyi vállalkozások meg nem a jó szívükről híresek.
Ezek az ügyfelek azok, akik annyira kétségbe vannak esve, hogy fenntartás nélkül elhisznek mindent, ami arról szól, a baj könnyen megoldható. Túlnyomó többségben megoldhatóak ezek a gondok is, hol egyszerűbb, hol komplikáltabb stratégiával.
A teendő ilyenkor, hogy az ingatlant nagyon komolyan be kell vizsgálni, forgalomképességét, elhelyezkedését. Sajnos a vidéki ügyfeleknek mindig nehezebb megoldást találni, hogy kiválasszunk egy olyan finanszírozót, aki hajlandó a hitelt kiváltani. Ezek a termékek magas törlesztővel futnak és bár a költségek nagyrészt levonható a hitelből utólag, de azok sem elhanyagolható tételek. Tehát elkezdődik a számolás, mindenre fussa. A gépezetnek olajozottan kell működnie, mert minden nap, minden hét számít. Kísérletezgetni nincs idő. Az idő valóban pénz. néhány esetben akár egy ember egész életének munkája kerül veszélybe.
Ha rangsorolnom kéne, melyik ügyféltípus van a leginkább annak a veszélynek kitéve, hogy felül annak, amit hallani szeretne és ezzel még nagyobb bajt okoz magának, akkor azok a végrehajtásos ügyfelek.
Amikor az ember segítséget kér, nem biztos, hogy az fogja megoldani a problémánkat, akitől azt halljuk, amit szeretnénk.
Utolsó kommentek