Térjünk vissza két említett hősünkre, T. E-re és L.T-ra, mint Cseh Tamás Antoine és Désire-párosra. Pályám kezdetén két dolog okozott nehézséget, a hideghívások, és ha már bejött az ügyfél az ügyintézési díj tálalása. L.T. Aki egyébként rettenetesen nagy mágus, ezt két mondatban elintézte: „a tudásotok pénz az ügyfélnek. Ahogy bárki más elkéri a díját a munkájáért, ti is becsüljétek magatokat annyira, hogy ezt méltósággal megtegyétek” Valami ilyesmi volt a lényege.
Vannak ugye a díjmentes tanácsadók (most a ténylegesekre gondolok, nem azokra, akik ezzel rángatják be az ügyfeleket) és a fizetős ügyintézők. Fórumokon egyébként ez vita a tanácsadók között, volt, aki azt mondta: „fizetős tanácsadóhoz nem is mennék az ügyfél helyében” Nyilván ez egy mogul cég alkalmazottja volt, aki díjmentesen dolgozik.
Részemről úgy gondolom, a legfontosabb ebben is, mint minden másban az Élet területén, a mérték.
Egy jól képzett tanácsadó kb. 20-30 konstrukcióját tartja fejben, kereskedelmi bankok és pénzügyi vállalkozások termékeit. Ezeknek a kondíciói van, amikor hetente változnak, vagy új akciók jönnek ki. Ennél is fontosabb, hogy egy jó tanácsadó már kezelt annyi ügyfelet, hogy kombinálni tudja az előforduló sajátosságokat, így valószínűbb hogy sikerrel fogja ügyedet intézni. Ez gyakorlatilag feltételezi, hogy a számodra legkedvezőbb konstrukciót fogja keresni.
Tudom, ha ezt egy másik tanácsadó olvassa, akkor mérges hozzászólást fog írni, de nem tartom valószínűnek, hogy aki csak egy bizonyos forrásból szerzi a jövedelmét és nem kér az ügyféltől sikerdíjat, az felülemelkedik olyan dolgokon, mint pl. adott termékre melyik bank fizet több jutalékot.
Pályámon volt rá példa, hogy orrba-szájba értékesítettünk, a legjobb megoldásként bizonyos termékcsoportokat, csak mert a cég többet kapott utána.
Tapasztalatom szerint, ha egy ügyfél érzi a „törődést” és a szakértő ügyintézést, szívesen díjazza azt. Mint ahogy egy jó kiszolgálásnál is honoráljuk ezt, az élet minden más területén.
Természetesen, mint említettem, a mérték a fontos. Hallottam egyes történeteket 10%-os sikerdíjról, meg hogy a tanácsadócég azért nem vállalt be hitelt, mert nem jött volna ki neki az igen magas jutalék… és ez ráadásul olyan ügyfélnél, aki a kilakoltatás előtt állt. De jelenleg a fővárosban pl. olyan erős verseny van, hogy ezek a rémtörténetek leginkább vidék esetében igazak.
Párom szokta mondani, az embereket leginkább a pénz motiválja. Ez igaz minden területen. És ha ez a motiváció azt jelenti, a legjobb ajánlatot mondja, még ha ott a bank nem is honorálja ezt olyan mértékben, mint a másik drágább bank, akkor is az ügyfél profitál belőle
Utolsó kommentek